Eh betul ker ikut saya ni?

Feb 6, 2012

Mari Memasak : Roti Telur Cheese

masak lagi.....nak habiskan stok roti

its a simple menu...menu org malas....

roti
telur (dipukul)
1 keping cheesedale
sedikit mayonis
sosej
kacang panggang

**roti dibelah dua...sapu mayonis dan sedikit cheesedale dlm roti tu..sapu telur dgn berus (cara sapu telur ni leh jimatkan telur..1 biji leh guna utk 8-9 keping roti). masak dlm stick pan
**goreng sosej...masak skjp kacang panggang tu...lebihan telur tu leh buat scramble egg..

******* dan siap!



Feb 5, 2012

Mari memasak : Roti Cucur

Salam...

dah lamanyer tak update blog...
kesian kat blog ni...
insyallah akan usaha gak utk memeriahkan blog ni lagi nyer....

so 1st n3 utk 2012 ni....jom masak2...

pernah dengar roti cucur? ni la 1st time buat...bahan2 dan cara buat sama saja mcm kita buat cucur biasa....cuma bahan utamanyer ialah roti..kalau adal ebih roti tu dah tak tau nak buat apa...buat la cucur ni...sedap dimakan panas2..dan boleh cicah dgn sos cili..

ambik resipi dr banyak blog..leh google..(i pun google tau!)...
ada yg letak udang...ikan bilis...daun bawang..nak bg tambah sedap....

bahan2:
roti yg dicarik2
telur
tepung gandum
air
garam

bancuh semua bahan...mcm kita buat cucur biasa...pastu goreng....






selamat makan!

Apr 20, 2011

Dia yang terbaik.....

Aku senang sekali berkawan dengan dia
walau hanya dalam alam maya
ia tetap mewujudkan satu persahabatan bukan?
tetap mewujudkan satu perasan kan?

DIA ADALAH YANG TERBAIK PERNAH BERLAKU KEPADA KU
ya...betul..dia yang terbaik pernah berlaku pada ku
walau hanya berbicara tanpa suara..tanpa bersua wajah...dia tetap istimewa..
hampir seluruh masa ku..masa kami..hanya untuk kami berdua...
pagi masuk kerja..wajib berbicara sblm pukul 10 pagi
tengahari juga wajib...menanyakan khabar ttg sudah makan atau belum..
petang juga wajib berbicara...untuk mengucapkan selamat tinggal kerana perlu pulang ke rumah..
malam selepas isyak juga sangat wajib berbicara..berbicara tentang lebih santai..kadang2 lebih bersifat peribadi..
kalau mengantuk tidur awal sblm jam 12..kemudian sambung pada jam 4 pagi sehingga subuh...dan sambung bila jengah ke opis jam 9 sehingga 10 pagi itu...
terlalu banyak berbicara...walau banyak 'kerepek' tetapi tetap manis...tetap tersentuh hal perasaan..hal hidup...makin hari makin cuba mengenali dan sememangnya kenal dia itu sapa..apatah dia juga mengenali siapa aku..dan lebih hebat dia telah melihat 'aku'..banyak kisah hidupku dia cuba 'korek' dan ternyata dia x kisah semua itu...dia sememangnya menerima diriku ini seadanya..
ITULAH YG MEMBUATKAN AKU TERTARIK PADANYA...

tipula aku cakap kalau aku tak simpan perasaan aku pada dia..
dan aku rasa dia juga simpan perasaannya pada aku..
mungkin dirasakan terlalu banyak halangan...hanya bahasa kiasan yang diberi...(mengharap untuk memahami)

dia membimbingku untuk jadi muslimah yang sejati..aku cukup senang dan aku cukup terharu..
dia mmg pilihan yang terbaik..
dia mmg insan terpilih...
dia mmg terbaik...

tp dia tetap pergi begitu saja..meninggalkan aku sejuta tanda tanya
seperti yang lain...
adakah aku tidak layak menemani dan menemani seseorang di dunia ini..
tidak layakkah aku untuk menyanyangi dan disayangi?

maka air mata menitik setiap hari hampir sebulan lamanya..
merintih kemana dirinya
merintih kerana balasan atau dugaan yang Allah berikan kepada ku..
hinakah aku sebagai hambaMu ya Allah?
kini lelaki baik jua Kau hilangkan ia dari penglihatanku..

aku hilang pedoman..
hilang panduan..
hilang pertimbangan..
amarahku kepadaMU tiada batasan..
aku mogok kepadaMU ya Allah..
kerana aku rasa tiada makna hidup..
tiada tahan dugaan yang datang bertimpa-timpa...

kenapa org lain tidak Kau berikan dugaan sedemikian....

Terima kasih yu...walau hanya sekejap...tetap ia satu kenangan manis..
walau apa tujuaanmu...walau hanya muncul untuk MEMPERMAINKAN....
terima kasih jua..sekurang-kurangnya ia tetap satu kenangan yang GEMBIRA....
satu kenangan yang MANIS...

kerana....

KAU ADALAH YANG TERBAIK PERNAH TERJADI DALAM HIDUPKU...

Mar 29, 2011

Kehilangan......



Ini bingkisan pertama aku dari Korea...setelah 5 hari berada disini...


Apa yg aku ingin titipkan bkn sbb perjalananku di Korea ttp lebih ingin bercerita ttg kehilangan...

Bg aku hilang sesuatu..hilang seseorang sudah biasa bagi aku...aku sudah hilang separuh nyawaku iaitu ayahanda dan bonda...hilang kawan lelaki tanpa sebab...hilang maruah diri...hilang sebahagian harta kerana mudah percaya pd orang dan kesiankan orang....dan hilang jiwa dan raga..hilang keseronokan dalam hidup...hilang kawan baik...hilang tempat utk mengadu..hilang segala-galanya...


sbb tu bila aku hilang beg duit aku..aku rasa mcm jiwa kosong...hilang duit dan segala kad2 dlm tu buat aku rasa mcm 'biasa'..Ya..mmg la aku marah sbb lepas tu aku nak kena menapak tangga nak buat lesen..nak buat ic la...hilang duit..hilang gambar 'pakwe'..(nasib baik pasport ada)..aku rasa mmg betul mcm jiwa kosong..

aku rasa Tuhan mmg tak nak bg aku happy...Dia saja nak aku rasa tak bahagia...nak aku rasa hopeless...hmm betul ker?

hmm..aku dah rasa mcm langli nak terima segala dugaan yg Kau berikan..hidup bg aku mmg tak ada makna kepada sesiapapun...jadi utk aku hidup lagi???

Kau berikan aku ruang utk mengenal si dia...dan si dia tp Kau berikan aku harapan palsu...kau berikan aku harapan utk bekerja bersama dgn si dia dan si dia..tp Kau temukan aku sekali lagi aku dgn mereka...Kau berikan aku rasa bersalah yg sangat2 kerana tak daya menjaga mereka...sehingga skrg aku menyalahkan diriku kerana kehilangan mereka...segalanya2 Kau berikan aku harapan palsu....aku rasa mcm tak layak utk berbuat apa2 dlm hidup ni...tak layak utk hidup..ak layak utk bahagia...sedangkan org lain Kau berikan segala-galanya....utk aku?

hanya air mata setiap hari...itu saja yg mampu ku luahkan...


tiada makna kehadiran ku kepada sesiapa...kenapa aku yg Kau tidak 'hilangkan' dimuka bumi ni?

Mar 18, 2011

Apabila hati ini ditipu.....


Sedihnya apabila rasa diri ini ditipu....apalah dosa masa lampau yang buat diri ini sentiasa ditipu...tak layan salah..bila dah layan jadi mcm ni,senang saja ditipu,senang saja nak mengelak dr aku...tak tau la apa badi yg ada kat aku ni...


awat org lain senang2 saja ada pegganti..senang berkawan?senang berpasangan?aku ni teruk sangat ka?nak kata aku berkawan dgn org2 yg teruk x ada la pulak..ada lagi yg teruk dr tu...ada gak yg ala2 mcm ustaz yg aku berkawan..tp tetap gak hilangkan diri..


bila aku tak cari ada yg muncul..bila aku cari tak juga muncul2....malu2 kucen ka?


sakit hati sangat bila pikiaq sesenang diri nak hilangkan diri...dah rasa mcm2...dah bagi mcm2...mcm tu saja hilang...apakah tiada makna sepanjang kita berkawan tu?apakah saja suka suki nak bersembang sampai ke pagi...saja suka-suki selalu duduk depan pc tunggu kita ni online...saja suka-suki khatam blog kita...saja suka-suki cari maklumat pasal kita...saja suka-suki ka semua tu...??????


Ya Allah...aku dah tak daya menerima segala dugaanmu..cukupla dugaan berat Kau berikan kepadaku dengan Kau mengambil kedua-dua nyawaku...Ya Allah...apakah yg ingin Kau tunjukkan kepadaku..adakah aku akan bersendirian sehingga ke akhir hayat?

Ya Allah...aku redha..jika itu yg Kau sudah tetapkan di azali....aku terima sedayanya.....
ps: ai dont know klu yu masih HIDUP...kalau yu masih boleh SKODENG blog ai...kalau yu masih ingat pada ai..klu yu masih ingin tegur kalau ai terbabas solat subuh...ajak membaca Yassin dimalam jumaat untuk kedua2 arwah Ibu bapa kita...kalau yu masih ada perasaan...tolonglah bgtau apa yg sebenranya yg terjadi...jgn buat ai mcm ni...atleast jgn tipu ai....kalau tak bg ai..yu sudah MATI....

Mar 7, 2011

Mencari Mohd Aazad Mukriz B Sufyan


Ada sapa2 kenal tak mamat yg nama kat atas tu?

Aku x ada gambo dia..cuma tau nama penuh dia...tempat dia kerja iaitu kat PJ..full address x ada...no phone tak ada...dia kerja as Mechanical Drafsman..boss dia pompuan cina...

sapa2 yg ada TERkenal dia bgtau eh...dia ada 'HUTANG' dengan aku ni...






ps:i hate mylife...hate hate hate!!!!!!!
and hate U who always keep me in tears. what point keep me alive!!!!!

Feb 2, 2011

ku mencintaimu lebih dari apapun meskipun tiada satu orang pun yg tahu...TP mengapa kau jua yg kurindu walau sdh ku tahu payah bersatu hidup denganmu.




Kekasih Gelapku

* ku mencintaimu lebih dari apapun
meskipun tiada satu orang pun yg tahu
ku mencintaimu sedalam-dalam hatiku
meskipun engkau hanya kekasih gelapku

yakinlah bahwa engkau adalah cintaku
yg kucari slama ini dalam hidupku
dan hanya padamu kuberikan sisa cintaku
yg panjang dalam hidupku

repeat *

ku mencintaimu sedalam-dalam hatiku
meskipun engkau hanya kekasih gelapku
ku mencintaimu lebih dari apapun
meskipun tiada satu orang pun yg tahu
ku mencintaimu sedalam-dalam hatiku
meskipun engkau hanya kekasih gelapku

kekasih gelapku






Kemelut Di Muara Kasih

Seandainya dapat kau selam
Sambil mentafsir tasik hatiku
Cuma tenang di permukaan
Dan di dasarnya bergelora

Persoalan demi persoalan
Membelenggu akal dan fikiran
Tidak ku temu jawapan

Seandainya dapat ku lari
Jauh ku pergi membawa diri
Sebenarnya langkah terkunci
Antara kasih dan juga budi

Mengapa kau jua yang kurindu
Walau sudah ku tahu
Payah bersatu
Hidup denganmu

Engkau sungguh jujur dan ikhlas terhadapku
Tak pernah walau dalam sekali pun
Kau pinta ku membalas
Semuanya itu lambang kesetiaan mu
Bukannya mengaburi mata ini
Atau sebaliknya

Kita bagaikan pertaruhan
Pada yang menyaksikan
Jauh manakah kita bertahan

Jika ku tersilap
Pastinya di pandang hina
Terlalu banyak sungguh halangan
Terpaksa ku terjah
Aku pun tidak tahu
Apa yang ingin Tuhan tunjukkan
Adakah ini dugaannya
Hanyalah sekadar untuk menguji setiamu

Seandainya hajat tak sampai
Tanah dan badan pasti berkecai
Terkubur harapan di liang cinta
Kasih ini kita semadikan


=======================================================================================

rindunyerrrr aku pada sidia....dahla jauh nun disana tiba2 ada peristiwa pulak berlaku di sana...menyebabkan aku dan dia terputus hubungan hampir seminggu..risau sangat cakapla...sedih aku bila teringat last perbualan aku dan dia berakhir dengan pergaduhan...aku sedih..tp sebenarnya aku takut...takut kecewa..takut dipermainkan lagi...ya aku tahu hubungan aku dgn dia mmg 'complicated', sesuatu yg tak disangka tapi sbnrnya meninggalkan kenangan manis pada aku...aku tahu dia sudah berpunya tp hati ini hmmm..ntah la....adakah aku sendiri yg mencari masalah, adakah aku mementingkan diri sendiri?
Ya Allah, berilah aku petunjuk...tidak layakkah aku mengecapi kebahagiaan?

Dec 23, 2010