Eh betul ker ikut saya ni?

Dec 20, 2009

The hansem vampire....












Jom layan gambo Robert Parttinson dulu waktu berlakon dalam Harry Potter..rasanya dulu mmg ramai tak perasan dia ni..termasuk la aku..nak perasan filem harry potter ni pun tak brapa sangat..ntah tak brapa thrill sgt nak tonton filem ni tp filem ni aku akan selalu ikut hanya sekadar nak suka-suka. Tp bukan pasal filem ni yg aku nak cerita tp pasal pelakon dia Robert Pattinson dan Twilight.



Serius cakap waktu mania twilight dulu aku mmg tak tgk cter ni kat wayang apatah lagi membaca novel dia.tp baru beberapa minggu lepas aku dpt tgk cter ni kat Astro waktu lepak sowang2 kat Impiana Hotel KLCC.Nasib baiki cter ni tunjuk kat star movie so ada la sarikata kalau tunjuk kat HBO kenala tunggu kat rumah nak tgk sbb hotel tak dpt sari kata. Ohhh!!! aku mmg dah jatuh cinta dgn cter ni bila 1st time tgk.Scene romantik dia..scene terbang menerbang..scene pontianak semuanya marveles.Opkos paling best bila scene Edward dan Bella. Depa mmg menjiwai watak cter ni dan apa lagi aku tak sabar nak tgk movie terbaru siri twlight yg tgh tayang kat wayang skrg ni. Tp slack sbb tak ada member nak temankan tgk kalau ada pun depa tak tgk lagi cter Twilight yg mula2 so tak best la klu tak layan yg 1st tp nak tgk yg second lak kan...last2 bila aku p Kuching aku sempat gak layan cter ni kat sana...mcm biasa sowang2 gak aku layan cter ni..waktu tgk kat wayang mmg tak ramai sbb cte rni dah berminggu tyg tp aku br berkesempatan tgk. (ada gak yg bawa budak2 kecik tgk walau tau dah rate PG13!!!??). Opkos..yg secong ni lagi marveles dgn ada watak Jacob yg makin hansem pastu selalu lak tak pakai baju sbb dia warewolf ahaks!. Dan paling sentuh emosi aku bila scene edward muncul dlm bayangan sbb Bella berada dlm kesusahan.Kiranya edward still lagi mengikuti perkembangan Bella dr jauh walaupun dia sendiri yg mintak perpisahan. Romantikkan kalau ada org buat mcm tu.Time dia tgk kita dlmm kesusasahan dia akan muncul...muncul utk menjaga kita..so lovingg kan..

Dan apa lagi yg tak loving kalau pasal pelakon dia Edward Cullen @ Robert Pattinson. Dulu ada gak berlakon dlm Harry Potter tapi dia mati dalam episod Harry Potter and Goblet of fire. Dalam filem tu pun dia diggosipkan dengan Emma Watson tp tu semua permainan media..saja ja nak lariskan paper masing2 tp aku ada terjumpa petikan interview dia pasal Kristen dan Emma kat http://socialitelife.celebuzz.com/

And true to his point, Robert admitted to harboring crushes on both his New Moon co-star, Kristen Stewart, as well as his Harry Potter and the Order of the Phoenix co-star Emma Watson. Of Kristen, Rob says, "I definitely had a thing with Kristen." The star added, "Your first impulse is to ask her for her phone number." And then what kind of birth control she's using. I kid!And it sounds like Emma had a similar effect on RPattz, "She is really, really cool. She seems so much older than she really is. I find her quite intimidating." He adds, "I always find myself trying to impress her. She's very, very clever." Well, hopefully these photos from his Us Weekly photoshoot will do the trick.



So filem ni bukanllah filem hantu..seram ker aper...more to romantik..so leh layan banyak kali dan boleh dilihat sowang2 walau pun di waktu malam.jom berimaganis yg manis2 bersama edward :) :):)

3 comments:

Faizah Binti Harun said...

Dalam Harry Potter, dia pegang watak as Cedric Diggory. Jejaka tampan yg pintar dan menjadi rebutan gadis2. Juga kapten Gryffindor dalam QUidditch.

Kalau tgk movie Harry Potter mmg tak brapa best. kena baca buku dia baru best. dalam movie, bnyk yg diringkaskan. klau dlm buku, citer lagi detail n lagi best....

MsCinderella said...

tu la ayu,,igt nak beli buku pasni..walau berketut dahi nak baca nnt..tp feel mesti lebih dr tgk tv kan...

Faizah Binti Harun said...

language dalam buku Harry Potter tu light2 jer. tak berat sgt. boleh faham jer sbb buku tu sesuai utk semua peringkat umuq. walaupun maybe 2-3 words yg kita tak paham, but still we can understand the whole sentences.