Eh betul ker ikut saya ni?

Mar 4, 2010

Pindah rumah............

hohoho.....


aku pindah rumah dgn abg,kakak ipar dgn 4 org anak depa...
alkisahnya pasla rumah ni...
rumah yg abg dan kakak ipar aku beli nak belum siap lagi...belum siap nyer mcm kat bawah tu masih lagi tak bubuh simen...dinding pun tak habis cat lagi...rangka dapur jd rangka saja...tingkap dgn pintu belum pasang lagi..bilik air pun tak siap...cuma bahagian atas bilik kami semua saja yg siap.itupun dlm 70% saja..so apa korang rasa kalau kena keluar rumah yg duk skrg kalau rumah baru jd mcm tu?


abg aku dah cakap kat tuan rumah (yg org melayu beragama islam) yg kami sewa tu..mintak extend sebulan ka...tp dia tak nak sbb budak2 yg br nak masuk tu nak keluar dr asrama...kena keluar atau dipaksa keluar ka...atau kena halau tak leh duk asrama aku tak check lak pokoknya mmg depa nak keluar dr asrama la...so sbb dia 'budak2' tu dia bg la depa masuk gak..tp dia tak kesian kat kami yg mmg terpaksa nak merempat la...nasib baik abg aku ada jumpa hotel budget yg betul2 dekat dgn rumah...so kami semua tidur kat situ la...aku waktu nak pindah tu punya la pening nak duk mana..nak cr yg budget penginapan kat KL..yg dekat2 dgn tempat kerja payah la...pening dgn tension time tu...lagi satu korang tau tak...dlm masa kurang seminggu saja tuan rumah bg kami pindah...dah la abg aku ni ada anak2 kecik..paling besaq budak darjah 4..yg kecik umo 3 tahun tak ker bagi masalah..walau rumah makpak merya abg aku kat area tu gak...tp kalau kami semua pakat duduk lagi la susah..kurang selesa..bukan nak kata apa la..klu rumah sebesar istana..bilik kosong banyak..tak ada masalah la..tp takkan nak susahkan depa pasal ni kan..tolong simpan brg berharga dgn tolong masakkan nasi utk kami makan malan dah kira ok dah..syukur sangat2...



so dah 4 malam kami semua lepak kat hotel tu..ok la selesa skit...tp,rasa ralat la dgn kontraktor yg aku rasa mmg lembap gak la buat kerja..bila bg kerja kat org sebangsa kita jd mcm ni lak..bila bg kerja kat bangsa lain kata tak nak tolong bangsa sendiri so nak buat mcm mana....dulu sblm raya aku tgk dapur dgn sinki jd rangka..ni aku p tgk hr sabtu tu (minggu lepas) rangka tetap jd rangka...hmmm punya nak jimat bg dua org bangla saja yg buat kerja...adoiiii apa nak jadi ni......
pastu...duk hotel budget harusla mlm2 aku nak tgk FB ka..main tenet la harus tak ada..hotel aku duk ni separuh bintang...mana la free wifi ker...tp tak per la mcm la ada org nak rindu kat aku kalau aku tak masuk FB lama kan..? haha...



sblm nak pindah tu dan tau ada htl murah leh duduk..ada la anak sedara cakap nak duk rumah mem besar tu...huhuhuhu aku kata kat dia


no way!maksu sanggup duk merempat drpd duk rumah dia...plzzzzzzzzzzzzzzz


dia diam..


ok la..nnt gambo aku tempek la...



ps: ralat la ada sorang budak tu kot la nak tolong aku pindah rumah hr tu...kot2 nak tanya perkembangan aku pindah rumah ni...ntah la...sedih sangat...

2 comments:

dilaOHdila said...

salam MOD CIN...
hang dah selamat pindah ka? alahai sian lak aku baca entry hang ni. awatlah depa tu tak kasihan. agak2 lah kan. kan dapat pahala tulung perkara yang susah ni. Harap2 hang Ok no

Chibi Maruko said...

siannya dia, dah selesai masalah ke belum, pindah rumah memang banyak keja, hari tu kami pindah, cam nak pitam angkat barang kemas mengemas, terus cipta motto cam ''i hate moving''....