Eh betul ker ikut saya ni?

Feb 20, 2008

Novel aA + bB



Hari ni aku baru habis baca novel ni..aku order dlm 2 minggu lepas..dpt semalam dan inilah novel pertama beli melalui online http:/// ni semua hasil dr 'hasutan' member2 kat forum....hehe
dan mmg hasutan depa tu mmg mengena betui...aku sgt teruja baca novel ni...gaya bahasa santai...tak ada madah berhelah apa kebenda...tak ada tulisan memuji cantik dan hansem watak utama tahap tinggi KLCC...(aku cukup menyampah kalau baca novel pasan lebih mcm ni)..dan semua bg aku dr page pertama sampai habis..santai....dan dgn kata lain...direct..
mula2 baca novel ni mcm pening skit bila jumpa nama Addin...mcm laki kan nama ni..tp sebenarnya pmpuan..pastu muncul lak watak Benz..nama pun moden...mcm nama kereta Merc lak...tu tak termasuk lagi nama kawan2 mereka ni..gelaran abg kembar Addin..(kucai)..sapa mag 7....dsb..
selalunya kalau aku bc novel...tang part2 yg tak best...yg tak kaitan dgn perjalanan cter mmg selalu aku langkau...utk novel ni semua patah perkataan aku baca...sekali lagi dgn hadis2 yg ada...mmg menarik..dan penulis ni bijak juga buat klimaks cter ni tidak terlalu awal dan cepat...
ending dia mmg santai....mmg menarik...dan pada pengemar novel...aku recomended novel ni 100%!....enjoyyyyy


alkisah novel ni...memaparkan mengenai Addin dan Benz yang bersekolah sama tp sentiasa ada dendam antara mereka...kemudian berjumpa secara tidak langsung di luar negara apabila sambung belajar...bila masing2 balik ke Malaysia...mereka 'dipaksa kahwin' oleh keluarga masing2..dlm hal ini Addin mmg tidak bersetuju dgn perkahwinan ini kerana dendam terhadap Benz sewaktu sekolah dulu dan tidak bg Benz yang memang menyimpan perasaan pada Addin...bila berkahwin dan masih duduk sebumbung perkahwinan ni cuma atas kertas...banyak masa diperlukan utk Addin menerima Benz..Addin masih lagi 'melayan' Benz mcm house-mate dia dulu...berkongsi bayar sewa rumah,api dan air...menutup aurat bila dlm rumah...dan opkos la tidur lain2 bilik dgn Benz...waktu ni la menarik sekali penulis mengambarkan situasi antara Addin dan Benz...dan mcm mana dgn kehadiran adik Benz sikit sebanyak leh merapatkan hubungan antara depa dua serta peristiwa yg membolehkan Addin rapat dgn Benz dan menjadikan Benz sebagai Her Shoulder To Cry On...yer la...duduk sebumbung...jumpa2 hari...dr tak sayang..dr tak pandang...leh jd sayang dan rindu bila menatap wajah....dan pada masa yg sama Addin ada kawan dlm alam siber yg bernama Aie...dan inilah kemuncak novel ini bila mengetahui siapakah Aie sebenarnya....dan mcm mana rapatnya Addin dan Aie....dan sapa Aie pada Benz....ahaks...



cinta itu, jatuh dari langit atau jatuh dari hati? ~ Addin

Siapa aku pada dia? A pal? A room-mate? A brother? Never a husband? ~ Benz

No comments: