Eh betul ker ikut saya ni?

Jun 29, 2008

Akhirnya....

Sejak akhir2 ini dia merasakan tersisih...
tiada sapa yang mampu memahami dirinya..
tiada sapa yg cuba untuk memahami dan mengerti perasaannyer....
ntah dimana silapnyer...saban hari dia rasa tertekan ddgn dirinya..
ada saja yg serba tak kena..ada saja masalah yang menimpa..ada saja halangan yg dia rasakan cuba meragut kebahagian dirinya...dia tak pernah merasa bahagia...malah dia mula mempersoalkan apakah ertinya kewujudan dirinya di dunia ini jika hanya menambah luka..

berbagai cara untuk dia menghilang dibalik ruang2 kesedihan dirinya...
berdoa...saban hari dia berdoa...namun Yang Maha Esa tidak pernah mahu mengabulkan doanya...sebaliknya menghampakan dirinya...tidak pernah ada ruang ketenagan dlm dirinya...hanya menambah kekusutan...
berusaha secara fizikal...semuanya dia dah buat...tp tidak ada sapa dan jalan untuk beliau bertindak...hanya buntu yg mencari dirinya...dan dia semakin buntu dan malah kadang kala kaku..

apakah ini takdir dirinya?
apakah ini yg hanya mampu menjadi peneman dirinya...duka dan sengsara...
kenapa dia tidak boleh merasa kebahagian...?
apakah diri dia tersalut dosa yang tidak boleh hilang lagi..maka Allah tidak tunjukkan jalan yg tenang dan kebahagiaan pd dirinya...

kenapa ini terjadi......
kenapa ia harus terjadi pada dirinya....
apakah salah dirinya..
adakah dia selalu menyakiti hati org lain....
apakah kehadiran diri dia hanya mneyusahkan org lain...
kenapa??

maka...saban hari beliau merasakan suara sedihnya tidak didengari...
org lain makin menjauhkan diri....
dia masih merasa keseorangan...
tidak ada org yg cuba memahami dirinya...
makin lama makin beliau merasakan jauh dr semuanya..
dan susah utk beliau mencari org kepercayaannya...
dan inilah beliau merasakan apa yg perlu dibuat olehnya..
maka ini lah penamat kepada kepada segala permasalahannya...
penamat kepada segala kesengsaraan....
dan mungkin kegembiraan kepada sesetengah org..
dan....


~tamatlah riwayat kepada kehidupan yang tragis~

selamat tinggal semua..
maafkan bonda dan ayahanda....
ini jalan yg terpaksa ku ambil...
aku tidak mahu menangis lagi...
biarlah aku menjadi kenangan...
kenangan yang tidak memberi apa2 erti....

4 comments:

absy said...

salam ~

knape sejak akhir² nie makin bersedih jer ni? Kalu rasa bosan buzz/sms ler..kita nak ganggu pon takut gak time tak seswai....biasalah hidup kan macam roda, kdg² kita kat bawah, insya4JJ1 masa akan datang kita kat atas lak.

(^_^)

MsCinderella said...

BG~ ye ker ada masa nak dengar masalah kita ni.org dah ada awek, mana ada masa kat kawan dah...huhu

absy said...

ececece...nak pelok (^_^)

ala, dier yg slalu xnk layan bila org buzz kan...huhu~nnti nk kasik banner tu, tp saiz standard ler.

MsCinderella said...

BG~kat forum pun sembang, YM pun nak sembang...letih arr....hehe