Eh betul ker ikut saya ni?

Jul 21, 2009

"Adik"......................

Ngantuk....
hujan lak lebat kat luar tu...bertambah la ngantuk..
malas nak buat kerja opis setelah seminggu kerja luar....
awat tah kakak sebelah aku bersemangat betul nak buat kerja dia ni...hmmm
nak update blog banyak la access to youtube dan lain2 kena block lagi..walaupun blog/wordpress dan forum still leh masuk...
btw.......
ada 'adik' sering bersms dgn aku
mengatakan sayang dan rindu....hmmmmmm
adik saja kan..dia sering kata tiada kakak
so menganggap aku sbg kakak di walaupun aku dgn kakak sendiri pun tak pernah nak
cakap mcm tu...tak tau la org lain mcm mana....
lewat kul 11 malam. 3 malam lepas
sanggup dtg dr Gombak ke MacD The Mall kononnya sudah lama tak
berjumpa...eh mmg dah lama kan..berapa tahunnnyer....?
wahhh..ada gak statement dr dia yg aku mcm dengar dan tak brapa dengar yg kata dia tak leh lupakan aku...dia leh delete nombor aku di telephone dia tapi dia tak boleh....erk mcm mana tu nyer...mungkin kasrima impian seorang kakak ada pada aku..ahaks perasan jap!
aku pun dah tgk dia lain...mmg dah lama tak
jumpa...tiba2 kenangan jadi kerani cyber cafe 6 thn lepas kembali berputar di
minda fikiranku..kerana disitu la aku dan 'adik' kenal....
hati please la...jgn mudah terleka dgn kata2
manis itu...dan jgn juga mudah menganggap ia sebagai gurauan takut menyakiti
hati dia..mana tahu dia benar ikhlas2 dgn kata2nya..argh biarkan masa
menentukan...
dan masa ini...setiap malam dan pagi ada saja sms 'morning' dan 'nite' dr 'adik' ni.....
ada seorang 'adik' juga kini bagaikan
berkerat rotan dgn aku. mmg aku yg mulakan dulu kerana rasa terpinggir setelah
bertemu idaman hati.Oh! jgn mudah menuduh kiranya aku cemburu lihat kau dan dia
bersama...aku sakit hati kerana diri ini di anggap sebagai tiada makna dlm
hidupmu setelah lama kenal...diri ini juga yang 'memperkenalkan' kalian berdua
tapi mungkin kau sudah lupa tentang itu...sering kali aku bertanya status
tentang dirimu dan sidia kerap kali kau mem'bodoh'kan jawapan yang diberi..benci
dgn manusia yang tak reti serius bila hendak serius dan hendak buat lawak bodoh
bila dah jadi bodoh! Nah...aku pulak terpaksa tahu dr orang lain...sakitnya hati
bila diperbuat mcm tu...sampai sekarang masih tak mahu mengaku salah dan lebih
benci apabila TIDAK MAHU TANYA APA SALAH
DIRINYA...EGO!!!!!!!!!
biar la....biar kita kawan dgn org yg hendak
jadi KAWAN,TEMAN DAN SAHABAT bukan hanya kawan bila ada masalah saja hendak
dicari...biar la...'adik' dah ada org kesayangan....sapalah 'kakak'
ini...
hmm....hilang skit rasa ngantuk..mungkin masa dekat nak le lunch..mungkin tak lunch kerana perut masih kenyang dan duit tinggal nyawa2 ikan saja dlm dompet...
berpikir gak nak balik kampung atau tak...duit mcm tu la nyawa2 ikan...tp ayah sering tanya pulak...aduhhhh
perlu ka nak balik....tak balik minggu ni minggu depan leh balik kan...tp kalau something bad happened within this week mcm mana pulak??



ps: aku dulu 'pernah' dikurniakan adik lelaki...tapi arwah adik aku meninggal ketika di dalam perut ibuku ketika hendak dilahirkan..aku tidak ingat apa2 waktu dulu..tidak ingat jika aku pernah merayu pada mak dan ayah nak adik dan aku tak mau jadi anak bongsu...tidak ingat perut mak aku membesar dan aku bermain dengan perut mak dan menunggu adik menendang...tidak ingat jika ada baju sewaktu bayiku akan diberikan kepada adik aku...tidak ingat mak ada menangis atau ternampak org mengdukung jenazah kecil ke kubur...tidak ingat org ramai dtg melawat jenazah adikku...walau aku waktu itu berusia 4 tahun....dan arwah adik kembali ke ramahtullah pada 1 April 1981...apa yg aku ingat hanyalah mak membuat 'bekung' di perut iaitu sudah tentu selepas bersalin..itu saja 'memori' aku dan arwah adik................Al-fatihah utk adik.....

No comments: