Eh betul ker ikut saya ni?

Sep 22, 2009

Raya..raya and raya....



Maaf kiranya terlambat mengucapkan atau melayangkan kad hari raya ni...
Selamat Hari Raya dan Maaf Zahir dan Batin buat2 rakan di blog ni..

Tahun ini aku bercuti raya agak lama dr tahun2 lepas.3 thn lepas kerja kat Perlis dgn staff yg skit haruslah mengorbankan cuti.Raya ke tiga dah kena datang opis pastu nak dapat cuti mcm sial saja dr org tua tu. Alhamdullikah tahun ini berkerja balik di KL dan staff yang ramai (actually ada divisyen yg tutup pun sbb cuti raya) senang saja nak mintak cuti. Tp pandai2 la nyer nak cuti pun...takkan nak mintak cuti sampai kerja bertimbun-timbun dah habis bulan Syawal la kan...

Perjalanan balik aku ke kampung ditemani oleh seorang rakan. Pada awal nak balik 16hb malam(aku cuti 17hb sampai 25hb)....ntah macam mana silap paham ka atau kawan aku ni buat lawak antarabangsa dia bgtau dia kerja lagi 17hb tu so kena la balik 17hb malam tu. Bila aku dengar memang mendidih tahap hampir nak hangit dah darah aku ni. Memang geram sangat tp aku kena kawal la aku punya temper ni..dah la aku tak ada org nak teman aku balik kampung (ada pun org yg aku rasa paling terakhir aku akn mintak tlg di dunia ni) pastu tak pernah balik sowang2..so tahan saja la. Pastu dijadikan cerita, kerja aku dihampiri dateline utk lantikan syarikat agen utk group MegaFam..hitung kiri dan kanan aku terpaksa la membatalkan cuti aku utk 17hb tu sbb kaedahnya aku mmg tak leh balik 16hb mlm..so dtg la kerja gak 17hb..kena lak membatalkan cuti mintak permission dr big boss..nasib baik big boss tak banyak songeh...bila cuti dan kerja aku dirancang dgn baik...lagi 2-3 hari na balik tiba2 mamat ni bgtau lak nak suruh balik 17hb pagi...wtf????????? dia kata dia malas nak kerja 17hb tu...cuma nak pergi opis salam2 dgn kawan2 saja....waaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh tgh kawal2 nak marah ni tp dia tau aku marah tp marah aku ni nak kena kawal kalau tak keluar dah mcm2 perkataan dr huruf awal B...mmg menanah telinga dgr ni...selamba badak saja dia bgtau..apa dia ingat kter bapak dia ka???kan...aku dah marah ni...sabar2 nyer fazlin..malas nak bertekak dan layan lawak B dia ni aku bgtau kat dia balik 17hb malam...dan denda dia kena bawa dr KL sampai Perlis..aku kira selamat la jugak...tp tak la brapa nak selamat la jugak sbb kena teman dia berjaga...habis semua lagu dlm radio waktu tu aku menyanyi sbb nak berjaga...(aku paham kalau drive sowang2 tak ada org nak temankan sembang..letih beb) so kami pun selamat la sampai dr KL-Perlis.

Dan pagi raya....I mean pagi raya pertama....pagi ok...!mamat ni sms pulak bgtau dia segan nak balik dgn aku...aku tgh bad mood dan bz dipagi raya...aku balas sms kat dia bgtau. "TAK NAK BALIK SUDAH!" dia tanya balik....betul ka?...aku balas balik BYE!....terus dia mengelabah...call aku...aku x nak angkat...pastu semalam sms dan aku bgtau inilah kali terakhir aku mintak tolong kat dia...dia kata dia sedih aku cakap mcm tu...bla bla bla....akuuuu tak nak panjangkan apa..tidurrrrrrr
apa2 pun aku akan balik dgn dia hr sabtu atau ahad ni...tgk la mcm mana...

ooopsss terlupa lak aku nak bgtau...sblm balik raya hr tu dia pun ada bgtau yg dia akan balik dgn bas hari isnin sbb dia kena p kenduri hr isnin minggu depan ni...aku tanya dia balik dia dah tau lama ka pasal kenduri ni...dia kata tau lama dan..aku diam tak balas sms...(klu ada otak lu pikirla sendiri!!!!) aku sblm tu bgtau la kat dia jugak kalau mcm ni main2 tak payah aku susah payah nak harapkan dia sowang...aku leh cari orang lain...mcm biasa mengelabah..bgtau dia akan balik hari sabtu atau ahad tu....
hmmm......sooooooooooooooo not matured this young man..umur dah nak dekat 30 thn dah tp benda ni buat main2....aku rasa mcm malas nak kawan dgn geng2 muda ni...eeeee geram......tgk la lepas ni malas nak layan lebih2 mamat ni...bila perlu cari..bila tak perlu lupakan saja..(ka begitu adat manusia skrg ni ahaks)

Ok cter pasal raya...wahhhhhh merembes aku dgn kamera baru...yg org itu pun mcm tersipu2 saja tgk kamera aku tu...lepas ni nak beli la tu...syok ambik gambar ramai2..tp entahla mcm tak meriah lak thn ni....mcm biasa saja aku rasa..sbb dah besar dah kot..rumah aku mmg tiap2 thn buat nasi tomato,ayam masak merah dan kurma daging..mmg jadi tumpuan sedara semua sbb dekat dgn masjid kan...pastu kat sini pun kami semua ambik gambo ramai2...mcm ni ha...



gambar2 lain leh ditengok kat aku punay facebook..

ok la setakat ini saja.....
harap raya anda sentiasa meriah dan penuh dgn keberkatan...amin...

1 comment:

dilaOHdila said...

salam cin...........
meriah gillar no raya hang kali ni
** sian kat hang
sapa dok janji balik time date tak jadi tu cin?
maih aku sekeh dia leh ka? (hahahahaha)