Eh betul ker ikut saya ni?

Sep 2, 2007

Balasan cinta-Nya


Dapat dari majalah Nur bulan ni. Harap dapat memberi petunjuk dan panduan kepada semua..terutama kepada ku...

Allah berfirman yang bermaksud. "Aku selalu mengikut sangkaan hamba-Ku. Dan Aku sentiasa bersama-samanya. Ketika itu mengingati-Ku dalam diri-Nya, Aku pun akan mengingatinya dalam diri-Ku. Jika dia mengingati-Ku di hadapan orang ramai, Aku pun akan mengingatinya di hadapan orang yang lebih ramai. Jika dia mendekati-Ku sepanjang sejengka, Aku akan mendekatinya sehasta. Jika dia mendekati-Ku sehasta, Aku akan mendekatinya sedepa. Jika dia mendatangi-Ku dengan berjalan kaki, Aku akan mendatanginya dengan berlari
.
(Hadis Qudsi, diriwayatkan oleh Abu Hurairah)


Kehidupan di dunia tidak lepas daripada ujian Allah. Tetapi percayalah, seberat mana pun orang Islam diuji, mereka tetap disayangi Allah, tetap dilindungi dan dipelihara. Hidup mereka tetap dilimpahi rahmat dan jalan kenaikan tetap terbuka.
Syaratnya sangat mudah! Andai kita mengingati Allah, maka Dia juga mengingati kita. Andai kita tidak jemu beribadat pada-Nya, Dia juga pasti tida kjemu pada kita. Andai kita cintai Dia, Dia juga pasti mencintai kita semula. Itulah janji Allah yang tidak pernah mungkir.



Bisikkan ke Hati,
'Ya Allah, padamu aku curahkan kasih sayang dan kesetiaan ini. Engkau tempatku mengadu. tempatku meminta dan berharap. Engkau satu-satu penghibur hatiku, penyelamatku kala kedukaan dan penenteram, hatiku dalam kedukaan. Engkau segala-galanya bagiku.



Kredit : Majalah Nur September 2007

No comments: