Eh betul ker ikut saya ni?

Dec 12, 2007

My 1st kek

Alhamdullilah...
akhirnya aku berjaya 'mengarah' diriku agar buat kek ni..
walhal dah sampai setahun ramuan kek yang aku beli ni tersadai di rumah...
actually aku tak brapa nak minat kalau masak style bakar membakar ni..
aku suka masak atas api...mcm kuih muih dan lauk pauk..
tp ntah la dah makin tua ni kan..kena la pelbagaikan kemahiran memasak...
mula2 aku try buat kuih raya cornflakes dgn bantuan kakak aku dan anak2 saudara aku..
mmg tak jadi pun...keras dan sedikit manis dan tak kembang lak






nasib baik habis gak...
leh la org gigit...
hehehehe

ramuan dia :

butter
cornflakes
gula kastor
terpung gandum

gaul semua..dan bakar terus...

senang kan...........

:P



dan inilah kek vanilla yang aku buat sendiri
tanpa pertolongan sapa pun
hanya pertolongan dr kotak tu saja
mmg mengembirakan aku dgn hasil kek ini
:)








dan kek aku sudah habis...
ada gak org makan kan..
sbb motto aku dlm masakan ni...

tak sedap tak pa..
tak menarik tak pa..
janji habis...dan sihat selepas makan...

kekekekeke

No comments: