Eh betul ker ikut saya ni?

Jan 10, 2008

Jom Masak : Laksa Goreng

Hari ni awal Muharam....Aku 'cuti' hari ni....
Lapaq laksa goreng tiba2...aku masak saja..
ingatkan nak bagi kat Kak skit...tak leh lak...wrong timing p hospital...
Esok nak p opis nak kena mengadap org tua tu lagi...adeiii


sekali lagi....kerja aku nak mengemas bilik tertangguh lagi...huhu


ini bahan2 nak masak laksa goreng...bg yang tak reti dan tak pernah masak...mahirkan dulu masa bihun/mee dan keawtiew goreng terlebih dahulu..baru masak yang ni...hehe





Bahan-bahan:
1 bungkus laksa -direndam semalaman
3-5 ulas bawang putih
Ayam/Daging/Udang
Fish ball (ikut suka)
Cili kering
Sos cili
Sos tomato
Kicap pekat
Kobis
Sawi
Sedikit garam
1 biji telur

Cara buat :

Tumis bahan2 di atas tu...mcm buat bihun/mee/keautiaw goreng
Dah masak semua....masukkan kobis dan batang sawi
Pastu masukkan laksa yang telah direndam semalam..
Bubuh telur...
Kacau...dan tutup api...
Dah masak....

2 comments:

mkay98 said...

LAKSA Goreng?
ish pelik2 la hang cicinho

MsCin said...

x dak pelik aih MK..hang tu tak pernah makan...kalau ada laksa kat sana...hang try buat...mcm goreng mee/bihun gak la...org utara selalu apa mkn laksa goreng ni...sedappp tau...aku masak lagi sedap...keke