Eh betul ker ikut saya ni?

Jan 29, 2008

3 hari 2 malam di Perlis

Minggu lepas, pejabat ku join dgn krew TV9 buat program '3H 2M' kat Perlis.Aku tak terlibat sangat sbb aku cuti senin tu (depa sampai senin until Khamis) dan sbb ada staff baru kot.Actually bab2 ni aku tak diberi tugas sgt oleh Ratu Ular mungkin sbb aku x lawa kot...kuikuikui...but enough pasal ratu ular tu...nnt cter kat entry lain..

So depa mai buat penggambaraan kat tmpt2 pelancongan kat perlis antaranya:-
homestay kampung ujung bukit
restoran d' dangau
laman brasmana kuala perlis
taman herba
taman perlis

aku cuma sempat capture utk satu shoot saja iaitu kat laman brasmana. mlm tu x brapa ramai org sbb mai hari selasa (pasar malam kat kuala perlis mlm tu) so byk gak yg tutup. mula2 mai makanan dah siap terhidang...tp x leh makan lagi...uwaaaaaaaaaaa...kena tunggu depa buat shoot lak..dekat sejam lak tunggu....tgk saja makanan tu...aku lak tingin nak ambik gambaq banyak2 tp risau lak kena sindir depan org oleh ratu ular tu..so ambik pun sembunyi2 saja...




keadaan yg agak lengang kat laman waktu tu...mungkin awal lagi kot



tgh shoot....so utk geng2 KP...kalau nak tau yg tgh pegang kamera tu la Rudy...miahaha


shoot lagi....


lagi........




so makan time...!menu dia sotong goreng,ikan bakar,undang masak cili petai, sayur campur,telur dadar, kerang rebus, sambal dan ulaman


lagi gambar makanan


elok nak ambik gambaq..budak praktikal aku ni sempat lagi interframe...hehe



dah habis makan...alhamdullilah..so dalam kul 11 kami semua balik la......so rancangan ini akan disiarkan di tv9, 13 Feb ni...pengacara dia aku cuma tau nama Intan..so selamat menonton..!

Pastu Jumaat tu lak, kami p lunch lak restoran d' dangau kat kubang gajah, arau. ratu ular belanja...uweekk....menu dia gulai itik, gulai ikan yu, ikan bakar,sayur kalian banyak belacan, ayam percik, keli bakar dan ulaman.Minuman dia ni...ni la yg aku nak cter kelapa nata de coco...mcm tu la lebih kurang...mmg sedap dan manis...so aku suggest kalau p resotran d' dangau ni, rasalah air kelapa ni..mmg marveles.......






kelapa nata de coco....marveles...




bon a pe tie...!

2 comments:

-LaDy rAzOr- said...

nie bukan kat kg.sawa ker kak palin?!?!? orang penah gi mkn kat tempat nie....rasa2nyer ler...ekekeke....

MsCinderella said...

nofa-mana ada kg sawa la....restoran pokok sawa ada la...hehe
bukan arr...yg gambar atas kat kuala perlis..yg bawah tu kat arau...:)