Eh betul ker ikut saya ni?

May 23, 2008

Big Mac, Taklimat Hotel, Bola MU poyossssss




Sedapnyerrrrrrrrrrr big mac ni...ni la fav aku kalau beli kat mcd..masih aku teringat dulu makan big mac sowang2 waktu kat KK dulu..aku beli big mac tu kat hotel promonade...mmg sedap...sampai skrg ni la fav aku....


memandangkan kat perlis tak ada Mcd...maka aku leh dikatakan memborong beli makanan kat sana....menu utama ofcourse big mac...yg lain2 tu cheese burger...fillet o fish...pastu kat family, aku selalu beli foldover..ayah dan mak aku suka mkn tu..so senang saja kalau beli..dan hari ini aku bfast dgn big mac besaw tu dan big mac biasa..(actually aku heran knp ada dua big mac..walhal aku order sebiji saja..tp ada dua...pastu tgk2 resit lak tak ada...hampeh betui) Dan lepas taklimat aku jumpa meber kat Mcd...aku perkena lagi McChicken,Coke dan French Fries....hehe
apa2 pun...aku tetap puas mkn big mac..dah kempunan berbulan nak makan mcd.lepas mkn pun waktu p KL dulu....

actually...aku kemarin p alor setaq...aku ada taklimat pemeriksa hotel..dgn kata lain impian aku nak jd salah seorang pemeriksa hotel tercapai..hehe
mcm best pulak buat latihan amali check setiap perkara kat hotel tu...mmg hotel akan layan kita dgn superb kalau kita dlm team ni...aku kemarin pun mcm heran lak pasal waktu mkn kami semua dilayan mcm VVIP...mana ada kalau kita p taklimat,org hotel akan layan,tuang minum...bubuh nasi...angkat pinggan and so on..kiranya waktu makan duduk saja la...tunggu saja org hidang kat kita..makanan pun ada depan..nak ambik lebih pun no hal..cuma tak tolong suap saja...hehe
dah tu techincian yg jaga bilik pun siap pakai kot lagi..dua org lak tu...mcm ada tetamu diraja lak....
paling best p check hotel...kita leh tanya mcm2....dan org hotel mmg kena standby segala maklumat..bukan senang nak kerja hotel ni kalau kita pegang jawatan tertinggi..dr hal ketulenan air kolam..brapa pH air tu...sistem keselamatan...sistem kebakaran...jumlah bilik..harga..jenis kain...jenis kain cadar....dr mana dpt makanan...hal ehwal dapur...sistem sampah...jenis penghawa dingin...fuhhhhhh kiranya berpeluh gak la kalau org hotel ni kena jumpa team pemeriksa ni...
dan sememangya payah gak nak jd pemeriksa..tak leh bg tinggi markah kerana kita suka hotel ni..kenal org tu semua...pemilik tu adik beradik ker...dan tak leh bg rendah sbb kita ada perselisihan faham dgn org tu dan seterusnya..kena bg betul2...sbb ni melambangkan imej negara....pelancong barat ni kalau tak suka sesuatu hotel akan buat aduan..tak melalui media ataupun terus ke menteri...sbb tu penggredan ni penting..kalau hotel tak penuhi standard 5 star...tp dilabel 5 star..mmg akan effect imej negara ini..
apa2 pun aku tak sabar nak tunggu misi seterusnyaaa.....


dan malam tu..utk pertama kali (i think so..!) aku bangun berjaga kul 2 pagi tgk bola yg bukan Liverpool lawan...aku tgk final Liga Juara2 antara Chelsea dan MU..
mmg meboringkan 1st half tu...paling boring sbb Ronaldo kerek tu yg score...pastu semangat skit nak tgk bila Lampard score...
tgk lak second half..lebih kurang sama saja...MU yg banyak menyerang tp tak la fight sangat game tu...pastu p ke penentuan penalti..best tgk ronaldo tak leh score...nak ejek2 konon peter cezh..padan muka tak masuk..pastu john terry lak...adehhhh kesian dia tergelincir....hancus habis harapan chelsea nak menang...lontaran anelka lak van de sar leh selamatkan goal tu...aduhhhhhh MU menang lagi piala..second piala lak this year...hmm..tak per la..thn depan ada lagi...yg penting kena jaga2 betul ronaldo tu..kawal dia waktu main..dia yg paling top...dan rooney tenggelam dlm game tu..dah tu kena ganti lak dgn org lain..










nasib la ko menang MU..apa class menang penalti...huhu...
musim depan Liverpool masuk balik....YNWA!

7 comments:

. said...

mekdi jauh..sian kene tapau byk2 bw blk umah panaskan kat oven (^_^)

MsCinderella said...

tak per...makan burger kat tempat awam mana leh..hilang keayuan nnt...haha

. said...

kakakku yang ayu menawan (^_^)

-LaDy rAzOr- said...

kak palin...nak kirim ikan pekasam paling best kat perlis...bak mai kl satu...
leh dak???

MsCinderella said...

BG ~ makasih :P

nofa ~ nnt kalau turun KL leh la..nak kena cari dulu yg mana sedap.hehe...ngidam ka dik?

-LaDy rAzOr- said...

saya tak ngidam...
husband yang ngidam....
dok sebut sedapikan pekasam perlis tu...
aritu kami gi langkawi, singgah perlis tak dan nak gi beli plak...
tu yg nak kirim kat kak nie...

MsCinderella said...

insyallah..nnt bila kak lin turun KL, kak lin tolong beli kan..banyak gak yg kirim ikan perkasam ni,...hehe