Eh betul ker ikut saya ni?

Dec 29, 2008

Berhenti berharap...

Monolog I
payah nak tafsir...salahker kalau kita mengharap pada sesuatu atau seseorang? payah ker pengharapan itu dibalas dengan sesuatu yang romantik?salahker jika menyatakan sesuatu yang benar...katakan lah walau ia pahit supaya kita tak perlu lagi mengharap dan menanti akan suatu kepastian.
mungkin silap aku mengharap sesuatu yang pernah mengecewakan aku suatu masa dulu. mengharap agar dia berubah, berubah dan belajar dari kesilapan. tp malangnya dia tak pernah berubah dan tak mahu belajar dari kesilapan lalu. baginya tak guna merayu,memujuk dan membuat sesuatu untuk menunjukkan kasih sayangnya...cukuplah hanya dia saja yang mengerti apa yang tersimpan di dalam hati dia..dan apa yang tersimpan dalam hati aku..biar aku sahaja yang pandai mengolahnya bersendirian.
senang sekali menghampiri bila dia perlu dan aku pula harus terkontang kanting bersendirian bila aku memerlukan seseoarang.payahnya nya nak bersandar ke bahu orang yang disayangi (?)..payahnya mencari dia mana kedudukan aku di hati dia...payahnyaaaa kenal dengan dia...payah sepayah payahnya....silap aku..bodohnya aku kerana mengharap dia lagi...bodohnya akuuu!
bukannya aku mengharap kiriman bunga setiap hari..sms setiap saat....panggilan setiap tika...perjumpaan setiap waktu...cuma dia ada bila aku memerlukan dan aku juga ada bila dia memerlukan..makin lama aku kenal dgn dia makin banyak cerita yang aku rasa tertinggal..makin banyak ruang kosong antara aku dan dia...siapakah dia sebenarnya...?
susahnya menjadi perempuan yang kesorangan...susahnya menjadi perempuan yang bertindak perigi mencari timba..susah lagi menjadi perempuan yang hanya bertepuk sebelah tangan..yang memulakan semuanya...yang menyumbang pada perhubungan ini seorang diri...dan payahnya menjadi manusia....
sedihnya aku...aku yg memulakan sesuatu yang 'putus' dulu...dan aku sangka dia menyahut kembali dengan 'menerima' semula...tp hampa hanya kerana dia 'suka berdiam diri'..suka biar aku terkontang kanting sediri..suka aku tertanya-tanya maka aku layarkan lagi kata putus pada dia di awal pagi subuh tadi...dan macam biasa dia akan membisu..suka biar aku menangis seorang...suka bagi aku layan perasaan aku ni sendirian....mungkin payah untuknya memujuk aku..payah utknya menunjukkan kesungguhan dia pada aku..payahnya dia menunjukkan kesungguhan dia pada aku...
dan n3 aku ni adalah bersambung dari n3 ini http://mscinderella77.blogspot.com/2007/10/aku-ingin-sendiri-part-2.html..Tarikh post aku ini adalah pada Oktober 2007..dan aku dan dia 'diam' seketika..dia mula sms aku balik pada Februari 2008 (sewaktu raya cina) tanpa rasa serba salah dan aku balas dengan sedikit amarah aku..dan kemudian Disember 2008 aku cuba menghidupkan balik perhubungan ini dan akhirnya ia menjadi satu yg klise antara aku dan dia...pengakhiran yang mengecewakan....
cukuplah...sekali aku leh memaafkan...kali kedua aku boleh melupakan...kali ketiga ia adalah TITIK..


Monolog II
semalam 27 Disember 2008 adalah harijadiku yang ke 31. Aku tak buat apa2 persediaan seperti tahun-tahun yang lepas. Cuma menerima hadiah dari budak gatal dan rakan sekerja aku. Juga ucapan dari kawan di Friendster dan Facebook. Terima kasih untuk ucapan dan hadiah itu semua. Aku menghargainya...


Monolog III
Esok aku akan berangkat ke KL. Menyambung mencari rezeki di sana nanti. Sehingga ke saat ini aku belum membuat apa2 persediaan pun. Baju pun tak ada lagi ku masukkan ke dalam beg.Aku kecewa,marah,sedih,gembira, semuanya ada. Hanya TUHAN saja yang tahu apa yang bersarang di hati ku....


Monolog IV
Aku tiba-tiba ingin pergi jauhhhhh dari sini...