Eh betul ker ikut saya ni?

Dec 22, 2008

Jom Masak : Blueberry Muffin

Ptg ni try buat bluebeery muffin. Ni kali kedua aku try buat. Ni buat pun sbb nak habiskan susu dgn tepung muffin tu (tp masih ada baki lagi la pulak). Senang jugak buat muffin ni. Tak mcm buat kek. Nak kena kacau dgn mesin lagi. Ni tak payah pun. Dgn senduk saja pun boleh. Tapi aku nak muffin mcm ni..naik tinggi saja muffin tu pastu ada mcm merekah skit la...




tapi jadi mcm ni pulak....


tak menarik kan...tp yg penting sedapppppp...hehe


aku ambik dr resipi dr youtube ni...senang saja nak buat...inti tu cuma aku beli yg mcm jem tu pastu aku masak pulak inti tu dlm beberapa minit. Baru la sedap. Cuma melekat lak isi muffin tu kat kertas dia. Mungkin nak kena bubuh mentega tu kot.

Bahan-bahan:
1 3/4 tepung muffin
1 camca baking powder
1/2 camca garam
1/4 butter
1/2 cawan gula
3/4 susu segar
1 susu esen vanilla
1 biji telur
1 mangkuk inti blueberry
Cara-cara:
Satukan tepung,baking powder dan garam dalam satu bekas. Bekas yang lain lak satukan telur,butter,gula dan susu segar. Satukan kedua-dua bekas dan kacau sehingga sebati. Masukkan bancuhan tadi dalam bekas muffin dan letakkan inti blueberry. Pastu tutupkan inti blueberry itu tadi dgn lebihan muffin. Bakar dlm ketuhar dlm 20-25 minit sehingga masak.

No comments: