Eh betul ker ikut saya ni?

Aug 1, 2008

Jom Makan : Cucur Ikan Bilis, Nasi Goreng Cina, Pizza Arab


Jom layan cter makan2..
Minggu ni aku puasa..
So selasa hr tu, buka puasa dgn pizza, roti bakar, air kacang soya dan tau fu fa...
Ni menu bukan aku sowang saja tau...sekali dgn bibik aku la...
Pastu yg lain2 tumpang mkn sama....opkos lepas aku rasmi makan la..hehe


Pastu cuti Iskraj Mikraj aku tak puasa...tp pg tu masak nasi goreng cina dan petang tu buat cucur ikan bilis....nyam nyam...lapaq nak makan benda2 yg pedas dan panas...

Lepas tu, khamis aku berbuka dgn Pizza Arab. Kenapa Pizza Arab? Ni resipi maksu aku, buat inti untuk pizza, pastu letak atas Roti Arab tu..maka jadi la Pizza Arab...hehe

Mula2, aku rebus dulu hotdog tu dan masak sekejap sos prego dlm tin tu. Ni sbb aku cuma masak dlm microwave saja, tak letak dlmoven, malas nak bak keluar dr rak.Letak sos, tabur sayur campur dan hotdog yg dihiris nipis dan letak keju. Masak dlm 3 minit dan makan. Sedap makan panas2...

Gambar bawah sebelum di masak..dan bawah sekali setelah dimasak dan boleh dimakan....



Tapi hari ini, atas sebab-sebab yang tak dpt dielak aku tak puasa...kalau tak cukup la puasa ganti aku ni. Eh! lagi sebulan tau nak masuk bulan Ramadhan...kena la ganti cepat2 kan...

Bon Apetie!

No comments: